القرآن الکریم.
نهج البلاغة (1380). ترجمه و شرح محمد دشتی، مؤسسة فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمؤمنین علیهالسلام.
ب) المصادر الفارسیه
آیتاله خامنهای، سیدعلی (1388). دیدار مردمی 29/4/ 1388ه.ش.
آئیننامههای مصوب شورای عالی آموزش و پرورش (1385).
اصلانی، ابراهیم، مرتضی مجدفر، و لیلا سلیقهدار (1389). «متن طرح آموزشی غیر حضوری شیوههای مؤثر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت»، ضمیمة مجلة رشد آموزش ابتدائی، ش 4.
اعرافی، علیرضا و همکاران (1387). آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت، ج 2، تهران: سمت.
الیاس، جان (1385). فلسفه تعلیم و تربیت (قدیم و معاصر)، ترجمة عبدالرضا ضرابی، قم: مرکز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
امینی، ابراهیم (1379). اسلام و تعلیم و تربیت، 2 جلد، تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
ایل، مصطفی (1365). «کاربرد روشهای تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت»، فصلنامة تعلیم و تربیت، ش 7 و 8، تهران.
باقری، خسرو (1364). مبانی و شیوههای تربیت اخلاقی، سازمان تبلیغات اسلامی، تهران.
باقری، خسرو (1369). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، تهران: دنیای قلم.
بهپژوه، احمد و همکار (1381). روانشناسان بزرگ، تهران: منادی تربیت.
بهشتی، سعید و ماجده فاطمی (1389). «روشهای تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه قرآن و مقایسه آن با مکتب رفتارگرائی»، فصلنامة پژوهشهای تربیت اسلامی، ش 10 و 11، تهران.
بهشتی، محمد و همکاران (1379). آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت، ج 2، تهران: سمت.
پیاژه، ژان (1369). تربیت به کجا ره میسپارد، ترجمه م. منصور، پ.دادستان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
حاجی بابائیان امیری، محسن (1390). روشهای تربیت اخلاقی کاربردی در اسلام با تأکید بر دورة نوجوانی و جوانی، تهران: سروش.
حجتی، سیدمحمدباقر (1358). اسلام و تعلیم و تربیت، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
حجتی، سیدمحمدباقر (1361). روانشناسی از دیدگاه غزالی و اندیشمندان اسلامی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
حجتی، سیدمحمدباقر (1383). فصلنامة حوزه و دانشگاه، ش 40.
دانشپژوه، زهرا (1375). «تشویق و تنبیه از دیدگاه متخصصان و نظریهپردازان تعلیم و تربیت»، فصلنامة تعلیم و تربیت، ش 45.
دبیرخانة شورای عالی جوانان (1374). اهداف تفصیلی و خط مشی اجرایی «منشور تربیتی نسل جوان»، تهران.
دهخدا، علیاکبر (نرمافزار رایانهای) (1379). لغتنامه، تهران: دانشگاه تهران و مؤسسة دهخدا.
سازمان ملی جوانان (1371). منشور تربیتی نسل جوان.
سیف، علیاکبر (1375). روانشناسی پرورشی، تهران: آگاه.
شاتو، ژان (1366). مربیان بزرگ، ترجمة دکتر غلامحسین شکوهی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شریعتمداری، علی (1378). تعلیم و تربیت اسلامی، تهران: امیرکبیر.
شریعتمداری، علی (1375). روانشناسی تربیتی، تهران: امیرکبیر.
شریفالقریشی، باقر (1362). نظام تربیتی اسلام، مترجم نشر فجر، تهران: چاپ اداره تبلیغات و انتشارات وزارت ارشاد اسلامی.
شعارینژاد، علیاکبر (1375). فرهنگ علوم رفتاری، تهران: امیرکبیر.
عطاران، محمد (1366). آرای مربیان بزرگ مسلمان دربارة تربیت کودک، تهران: انتشارات دفتر امور کمک آموزشی.
عطاران، محمد (1380). نقدتطبیقی دیدگاه غزالی و کانت درباره اخلاق و دین و اشارات آن در تربیت اخلاقی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
غزالی، محمد (1364). کیمیای سعادت، تهران: علمی و فرهنگی.
فائضی، علی (1370). جایگاه و روشهای تنبیه در تعلیم و تربیت، تهران: فیض کاشانی.
فرمهینی فراهانی، محسن (1378). فرهنگ توصیفی علوم تربیتی، تهران: اسرار دانش.
فهیمی، سیدمهدی (1369). فرهنگ جبهه، تهران: حوزة هنری سازمان تبلیغات اسلامی.
قانون اساسی معارف (1290 ه.ش).
کریمی، عبدالعظیم (1386). حکمتهای گمشده در تربیت، تهران: عابد.
گنجی، حمزه (1371). روانشناسی عمومی، تهران: بعثت.
معین، محمد (1371). فرهنگ معین، تهران: امیرکبیر.
مقدم، بدری (1379). کاربرد روانشناسی در آموزشگاه، تهران: سروش.
منطقی، مرتضی (1372). روانشناسی تربیتی، جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم.
مهرمحمدی، محمود (1374). «چرا باید برنامههای درسی را به سوی مسالهمحوری سوق دهیم؟»، فصلنامة تعلیم و تربیت، س 11، ش 43.
نقیبزاده، میرعبدالحسین. «تربیت اخلاقی از دیدگاه کانت»، نشریة پژوهشهای تربیتی، ش 3 و 4.
نیلیپور، مهدی (1385). فرهنگ جوان، قم: سلسبیل.
ت) مصادر الانجلیزیة
Halstead and Tylor, Values in Education in Values.
Robin, Barrow Geafrey Milburn (1990). A Critical Dictionary of Educational Concepts, Second edition, Teachers College, Columbia University, New York & London.
Patrick Slottery (1995). Curriculum Development in the Post Modern Era, Garland Publishing, Inc. New York & London.
Charles, W.Colson (1994). "Can We be Good without God", USA Today Magazinc, Vol. 122, Issue. 2588.
Tyree, Carolyn, Vance, Milderd (1997). "Teaching Values to Promote a More Caring World", Journal for just and Caring lidncntion, Vol. 3, Issue. 2.